Kultowe i legendarne BMW E30 w rzadkiej wersji Top Cabriolet Baur Karosserie.
Auto wyprodukowane w 1985 w czasie, kiedy Madonna z nagraniem Like a Virgin a Jennifer Rush z przebojem The Power of Love biły się o 1 pozycje na światowych listach przebojów
A teraz trochę historii o E30
W latach 80 tych przedmiot pożądania młodych niemieckich prawników, lekarzy i tworzącej się grupy yuppies.
Bawarska odpowiedź na Mercedesa 190, którego BMW E30 zdominowało sportowym charakterem, wyjątkowymi wrażeniami z jazdy oraz wynikami w sporcie motorowym. To czas motoryzacji, kiedy liczyła się jakość: bloki silnika były żeliwne a wypełnienie siedzeń zamiast gąbki wypełniano trawą morską.
Model pożądany przez polską młodzież miast i wsi końca lat 90.
Nieudolnie i chałupniczo tuningowany kończył swój żywot zwykle jako gruz lub w sporcie. Ze względu na doskonały rozkład mas, świetne zawieszenie sprawdza się do dziś w driffcie, rallysprincie i wyścigach torowych. Dobrze zachowane egzemplarze stają się z roku na rok droższe i są poszukiwane przez kolekcjonerów.
Auto uratowane spod opolskiej wsi, gdzie służyło do objeżdżania wiejskich dyskotek przez fanów discopolo. Otwarty dach i pałąk targają pozwalał stać podczas jazdy i driftów pięknym kawalerom i w ten sposób imponować lokalnym pięknościom.
Pojazd w wersji limitowanej. Każde BMW w wersji Baur Karosserie posiada indywidualny numer na dodatkowej tabliczce znamionowej . Ten jest zarejestrowany w światowym rejestrze stworzonym dla tego modelu. Jego brat o jeden numer seryjny młodszy także żyje i ma się dobrze w rękach opiekuńczego Belga.
Auto znane dzięki BMW KLUB POLSKA. Uczestniczył w wielu zlotach, ścigał się w klasie historycznej na Torze Poznań, Torze Kielce, MotoPark Ułęż i innych obiektach.
Każde auto ma w mojej kolekcji ma swoje imię, ten nazywa się po prostu: Baur