VOLVO 940 – koniecznie z klasycznym silnikiem RED BLOCK 2.3 i w wersji kombi
Ostatnie klasyczne Volvo – nazywane potocznie cegłą lub czołgiem – zaprezentowany w 1968r.
Pod koniec lat 70 tych, kiedy zakłady Volvo przeżywały kryzys finansowy z dużymi trudnościami rozpoczęto projekt modelu i tylko determinacji prezesa Hakana Frisingera budowy tego modelu nie zarzucono. I był to właściwy ruch. Volvo dzięki temu modelowi odzyskało płynność finansową a wszechstronność modelu kombi podbiła także serca amerykanów, przyzwyczajonych do obszernych samochodów rodzinnych. Po raz pierwszy przy tym modelu Volvo zrobiło badania rynku po których okazało się, że potencjalni nabywcy nie oczekują rewolucyjnych zmian. Jan Wilsgaard projektując ten model kierował się credo „proste jest piękne”.
Nazywany cegłą ze względu na linie designu, ale także czołgiem ze względu na bezpieczeństwo, był to model, który wytrzymał „test 5 piętra”. W sieci można znaleźć video, reklamy, gdzie Volvo spada z 14 metrów na asfalt i kabina pasażerów nie ulega odkształceniom.
Volvo 700 w 1991 r zostało poddane drobnym zmianom i wersji po liftingu nadano numer 900.
Linia ani design środka w zasadzie nie zmieniły się ale auta po liftingu uzbrojono w rewolucyjny jak na tamte czasy pakiet bezpieczeństwa SIPS. Side Impact Protection System to opatentowany przez inżynierów Volvo system, który zabezpiecza pasażerów przed bocznymi uderzeniami. System w wypadku uderzenia bocznego rozprasza energię uderzenia na cały szkielet auta.
Modele z silnikami 4 cylindrowymi dostały oznaczenie 940 a 6 cylindrowe 960.
Model 900 produkowano do 1998 roku – końcowa seria nosiła nazwę Classic i właśnie nasz model pochodzi z samej końcówki jego produkcji.